Klachten regeling

Klachtenregeling

Uw mening telt

Wij doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch gaat misschien niet altijd alles zoals u wilt. Uw mening helpt ons om de zorg en organisatie te verbeteren. Daarom horen wij graag uw tips, opmerkingen of klachten.

 

Suggestie of tip?

Heeft u een idee of tip? In de wachtkamer liggen formulieren waarop u dit kunt opschrijven. U kunt het formulier daarna in de bus in de gang doen. U kunt uw tip ook doorgeven via onze online patiëntenomgeving.

 

Klacht?, Gesprek

Heeft u een klacht? Dan bespreken wij dit het liefst persoonlijk met u. Maak hiervoor een afspraak met de medewerker waar het over gaat. Wilt u dit niet of komt u er samen niet uit, dan kunt u een afspraak maken met dr. Akyüz.

 

Formulier

U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen. Er zijn speciale klachtenformulieren beschikbaar bij de assistente. Lever dit formulier in bij de balie.
Na ontvangst krijgt u binnen enkele werkdagen een bevestiging. Binnen twee weken nemen wij contact met u op om de klacht te bespreken en samen te kijken naar een oplossing.

 

Externe klachtencommissie:

Komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht indienen bij de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg).

 

Spelregels

  • Hulp van de klachtenfunctionaris, klachtbemiddeling en klachtbehandeling zijn voor u gratis.

  • Bemiddeling is alleen geslaagd als beide partijen het eens zijn met de oplossing.

  • Tijdens de bemiddeling is er altijd sprake van wederzijds respect en vertrouwen.

Alle betrokkenen gaan zorgvuldig om met uw privacy en hebben geheimhoudingsplicht.

 

Wat als het niet lukt?

Komt u er samen met de klachtenfunctionaris niet uit, ook niet na bemiddelingsgesprekken?
Dan helpt de klachtenfunctionaris u bij een volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.

 

Waarom uw mening belangrijk is

Wij willen dat u zich gehoord voelt in onze praktijk. Een tip of klacht zien wij niet als kritiek, maar als kans om beter te worden. Zo kunnen wij onze zorg en service blijven verbeteren en ervoor zorgen dat u en andere patiënten zich prettig en veilig voelen in onze praktijk.